2017. december 12., kedd

Szösszenet az utazókról / Marokkói Egyveleg

Három biztos jele volt annak, hogy ez a marokkói körutunk is emlékezetes nyaralás lesz.
Az első jel:
A korábbi szokásaimtól eltérően nem előző este pakoltam össze a bőröndömet és pánikoltam azon, hogyan fog megszáradni reggel hatra az este tizenegykor még mosásban lévő ruha. Nem bizony! Kettő nappal korábban már össze voltam pakolva. Sőt! Nemhogy, össze voltam pakolva, de kivasalva és gyönyörűen szortírozva, behajtogatva voltak a ruháim. Nem is értette lila bőröndöm, mi ez a makulátlan rend, élére állított ruhakupac.
A második jel:
Arab országba indultunk. Ez az ötödik olyan utazásunk, mikor arab országban járok és a negyedik, hogy az afrikai kontinensre látogatok. Így aztán pontosan tudtam, hogy gátlástalanul mosolyoghatok és szemtelenül kacérkodhatok majd az erősebbik nemmel, hisz nem kell tartanom a közönytől és biztos, hogy kapok majd egy-két megerősítést. A teve alkuból, amit majd édesapám folytat a helybéliekkel letudom mérni mennyit öregedtem. 10 éve, a Piramisok árnyékában 5000 sivatagi hajót ajánlottak értem, ha ennél kevesebbet ígérnek el kell gondolkodnom egy két sebészeti beavatkozáson.
Harmadik jel:
Egyben csúcspontja e kis csokornak, hogy még „kissé” részegen vágtam neki ennek a majd 5 órás repülő útnak. Jogos a kérdés, miért lett ez pozitív jel. A válasz roppant egyszerű, annyira szenvedtem az előző este megivott irgalmatlanul sok tequilától (11 pohárig számoltam), hogy nem volt időm és erőm azon agyalni vajon lezuhanunk-e.

A szüleim az utazás előtti éjszakát a pesti lakásomban töltötték, ahova én hajnali 4 óra tájban kapatosan érkeztem haza és zuhantam rá nappalim kényelmes kanapéjára. 4 óra múlva, kávé illatára, masszív fejfájásra és erős hányingerre ébredtem. A piát nagyon bírom, a másnapot kevésbé, rossz közérzetemet tetőzte, hogy a szüleim végig nézték, hogyan próbálok életet lehelni vegetáló testembe. Jött a tuti recept, tea kiskanál sóval, reggeli, hideg zuhany és pár óra múlva felöltözve, kivasalt frissen mosott hajjal, bőrönddel a jobb kézben, hátizsákkal a hátamon, szelfibottal a bal kezemben elindultuk a reptérre.
Szelfibot! Ez a szó is magyarázatra szorul, ha valamihez nem értek, akkor az a fotózás. Sokszor el is felejtem, hogy fotózni kéne. Elhatároztuk idén, hogy legyen emlékünk és az unokáknak is legyen mit mutatni, ezt az utat más formában örökítjük meg: rövid videókat készítünk, hogy aztán csak szűk családi körben megosszuk őket. Amennyire nem erősségünk a fotó készítés, annál inkább jeleskedtünk a videókban és mókásabbnál mókásabb jelentek kerültek rögzítésre, ami az egész utazásnak adott egy különös és meghitt hangulatot.
Az első videón, hogy eláruljak egy kulisszatitkot, jól látható, hogy másnaposan vagy még részegen próbálom megérteni, hogy működik a szelfibot.


Végül egy órás taxizás után jóval korábban, mint kellett volna megérkeztünk Ferihegyre – Köszönjük Apa


Volt időnk kávéra, parfüm szagolgatásra, hezitálni, hogy kis vagy nagy csomagos mogyorós M&M-t vegyünk és Vodka vagy Unicum kerüljön a szatyorba.
Itt álljunk is meg egy szóra.
Jártunk már sok fele a világban majd minden kontinensen ettünk fura dolgokat, de még soha nem oltattuk be magunkat utazások előtt, gyógyszert is csak limitáltan viszünk, leginkább fogfájásra. Még se szoktunk (legalábbis anya és apa) betegek lenni. Ennek az oka a dezinficiálás. Minden reggel 4-centtel indítjuk a napot, ki - ki melyik üveget választja magának, a nap végén megismételjük az előbbit, hogy keretbe zárjuk a bacikat. Így történt, hogy az alkohol vásárlás a duty freeben kőbe vésett tradíció lett.
11 Tequila után azonban az ember nem biztos, hogy tud válaszolni a kérdésre:
Kiskatám, neked milyen piát vegyünk?
Gittácskám! Kata szerintem egész évre dezinficiált.
Epeműtét után 6 héttel, elment neked az eszed gyermekem. - háborgott anya, mintegy elfedve, hogy két mondattal korábban pont ő kérdezte mit szeretnék fogyasztani gyomorvédelem címszó alatt.
Végül a szokásos társaság gyúlt össze: M&M, Dior, Kenzo, Vodka, Unicum, hogy velünk együtt megkezdje a legszenvedősebb repülőn töltött 5 órát, hogy aztán landolás után még jó 1,5 órán át sorban álljunk, hogy átvizsgáljanak és ellenőrizzenek minket, de örömmel jelentem immáron tiszta fejjel, nem keresztbe álló szemekkel készült rólam kép az útlevél ellenőrzéskor.

Helló Marokkó!